Succesverhalen

Twan Trommar

Hoi allemaal,

Mijn naam is Twan Trommar ik ben 21 jaar oud. Ik heb via EPST 14 maanden in Zwitserland gewoond waar ik bij Aero Locarno mijn opleiding heb gevolgd.

 
5 oktober 2020 ben ik, nog niet helemaal wetende wat mij te wachten stond, vertrokken naar Zwitserland. Daar heb ik alle theorievakken gehaald en veel vlieguren gemaakt door de Alpen en alles gezien van Noord-Italië. Na de MCC/APS cursus bij EPST was mijn droom in maart 2022 eindelijk uitgekomen en mocht ik mijzelf piloot noemen.

Mijn tijd bij Aero Locarno was geweldig, ik heb daar in een korte tijd zoveel geleerd over alles wat met vliegen te maken heeft maar ook om samen te wonen met anderen en voor jezelf te zorgen. Het was enorm hard werken om goede resultaten te behalen en aan de EPST norm te voldoen. Er was gelukkig ook genoeg gelegenheid om met zijn allen te ontspannen en het land te ontdekken.

Sinds februari dit jaar ben ik begonnen aan mijn typerating op de Boeing 737 bij Transavia. Het is een pittig traject maar ik heb al zoveel leuke en interessante mensen ontmoet.

Mijn tip voor alle aspirant piloten is: Geef altijd 200% inzet, ga voor het maximale! Hierdoor haal je het meeste uit jezelf en de opleiding.

Tim Roeterink

Hoi allemaal,

Ik ben Tim Roeterink, 27 jaar. Ik heb via EPST mijn opleiding in Noorwegen bij OSM Aviation Academy gedaan.

Ik ben daar begonnen in september 2019 (klas FOP NOR 19-2) samen met 11 andere Nederlandse aspirant piloten. Na precies 2 jaar ben ik in september 2021 afgestudeerd na het behalen van de MCC bij EPST.

Mijn 2 jaar bij EPST en OSM zijn voorbijgevlogen. De opleiding is uitdagend maar met de juiste instelling en een goede dosis doorzettingsvermogen is het goed te doen. EPST stelt hoge eisen aan de opleiding en daar heb je alleen maar profijt van zodra je bij een luchtvaartmaatschappij gaat werken, daar kan ik over meepraten.

Sinds April 2022 ben ik werkzaam bij Air Astana als First Officer op de Airbus A320/A321. Ik vlieg samen met piloten van over de hele wereld. Dagelijks De-icen, low visibility operations en temperaturen beneden -20 is in de winter meer regel dan uitzondering. ’s Zomers is het heet met de welbekende forse onweersbuien. Kortom genoeg uitdagingen en ervaringen.

De enige tip die ik heb voor toekomstige EPST’ers is dat als je graag wil vliegen maak dan die keuze voor de opleiding. Ik kan je vertellen dat je daar nul spijt van gaat krijgen.

Ben jij geinspireerd ? Meld je dan nu aan voor een informatie event.